TEAMONTWIKKELING
Het proces van samenwerken
Samenwerken staat centraal bij ons team. De vier leerkrachten die op dit moment voor de klas staan laten dit zien door positieve wederzijdse afhankelijkheid. We verdelen taken, maar komen ook bij elkaar om te kijken of alles goed is gegaan en we tevreden zijn over elkaars werk. Ieder heeft zo zijn eigen mogelijkheden en talenten. Daar proberen we telkens op in te spelen. Ook speelt verantwoordelijkheid hierbij een rol. Iedereen is verantwoordelijk voor wat hij/zij heeft gedaan. Daar kunnen we elkaar dan ook altijd op aanspreken. Er is ook de laatste periode, goed onderling, samengewerkt. We hebben veel van elkaar kunnen leren en zijn veel over elkaars visie te weten gekomen, waardoor we nu een ijzersterk team als school hebben.
Als team hebben we de volgende kwaliteiten. We voelen ons verantwoordelijk voor het groepsproces, we proberen goed samen te werken en laten dit ook zien in de ontworpen school. We willen altijd klaar staan voor de kinderen en hun welbevinden is voor ons heel belangrijk. Wat we wel verder zouden kunnen ontwikkelen is het volgende: we zouden soms sneller knopen door kunnen hakken, zodat we vlugger beslissingen nemen waardoor het werkproces vlotter verloopt. Maar er zit ook een positieve kant aan, door veel te brainstormen leer je veel. Je ontdekt de goede en zwakke punten van iets. En ontdekt hoe anderen denken.
Als schoolteam hebben we het volgende leerdoel:
We proberen goed en efficiënt samen te werken en in een kort tijdstip beslissingen te nemen, zodat alle opdrachten een vlot verloop hebben.
Je kunt zien in onze teamontwikkeling dat deze goed past bij de visie van de school. Verantwoordelijkheid en samenwerken nemen een erg grote plaats in beslag. Ook hebben we oog voor de talenten van elkaar, zodat we zo een optimale samenwerking kunnen hebben om zo een goed product af te leveren.
Maak jouw eigen website met JouwWeb